12/23/2015

The Christmas Tag | BLOGMAS

23. joulukuuta?! Aaton aatto! Minne nämä päivät ovat menneet?! Päätin toteuttaa vihdon The Christmas Tagin! Rakastan lukea ja katsoa ihmisten toteuttamia "tägejä" oli ne sitten talveen, kauneuteen tai lähes mihin vain liittyviä! Rakastan myös kysymyksiin vastaamista ja joulua, joten tämä on paras juttu mitä voin tehdä. En ole nähnyt itseäni miellyttävää täydellistä The Christmas Tag -kokonaisuutta, joten kokosin netistä löytyneistä kysymyksistä itselleni kelpaavan. Toivottavasti nautitte tästä postauksesta ja toivottavasti joku muu ehkä tajuaisi, että huomenna on jo jouluaatto! ❤︎


❤︎ Oletko ollut tänä vuonna kiltti vai tuhma? Kyllä, sanoisin olleeni kiltti ja ahkera, auttanut muita ja hymyillyt paljon.

❤︎ Mitä odotat eniten joulussa? Valoja pimeyden keskellä, syksyn jälkeistä ihanaa joululomaa, sitä miten läheisten välittäminen näkyy lahjoissa ja yhteiseksi järjestetyssä ajassa. Ei ole vain yhtä asiaa.

❤︎ Mikä on joulussa tärkeintä? Mä rakastan joulussa niin monia asioita. On jouluruuat, on se kaikki musiikki, valot ja koristeet, lahjojen hankkiminen ja kaikki ihanat ja kauniit asiat kaupoissa.. Kaiken keskellä on kuitenkin ehkä se yhteinen aika ja perheen kanssa oleminen. Tärkeintä on viettää sitä tärkeiden ihmisten kanssa. Muulla ei oikeastaan ole väliä. Kaikki muu on ekstraa ja korostaa joulun ihanuutta.

❤︎ Matkustatko koskaan jouluksi jonnekkin? Meidän perhe ei oikein matkusta minnekkään. Ollaan kotona ja usein jompikumpi mummu tulee jouluksi. Kerran oltiin mummolla joulu (olin ehkä neljä vuotias ja sain lahjaksi mm. Nalle Puh -lakanat!), mutta muita tapauksia en muista. Tällähetkellä en edes haluaisi viettää joulua muualla.


❤︎ Miten jouluaaton ja joulupäivän vietto eroavat toisistaan? Jouluaatto on mulle itselleni hieman asiallisempi päivä ja silloin vähemmän löhöilen ja oleilen vaan teen paljon asioita, vierailen hautausmailla ja syön joulupäivällistä perheen kanssa. Se ei ole epämukava päivä lainkaan vaikka siltä kuullostaa! Mä vain rakastan pitää jouluaaton juhlavampana. Aatto eroaa täysin joulupäivästä, jolloin tuskin koskaan teen mitään ihmeellistä leffojen katsomisen lisäksi.

❤︎ Laittaudutko aattona vai pysytteletkö pyjamassa? Entä joulupäivänä? Tykkään pukeutua jotenkin nätisti ja suhteellisen juhlavasti jouluaattona, mutta joulupäivä on pyhitetty pyjama päivä, jolloin vain oleilen pyjamassa.

❤︎ Miten lapsuuden joulut eroavat nykyisestä joulun vietosta? Joulun vietto ei ehkä ole muuttanut hirveästi, yhä käyn joulusaunassa, herään aikaisin ja syön riisipuuroa, autan ruuanlaitossa ja illalla vietän lahjapapereiden keskellä perheen kanssa aikaa. Kuitenkin se mistä joulussa on kyse.. Se on muuttunut. Yllätys yllätys! Lapsena joulu oli pelkästään pukin odottamista. Joulukuussa odotettiin vain seuraavaa päivää, kun sai jälleen avata kalenterista luukun ja sitä, että saa lahjoja ja uusia leluja. Nyt joulussa ei vietä vain aattoiltaa vaan koko sitä päivää ja myös joulupäivää, jonka löhöilystä on tullut jo mulle perinne. Joulu ei tarkoita mulle vain aattoa vaan koko joulukuuta! Joulun idea on noussut enemmän esiin ja arvostaa niitä pieniä asioita.. ei vain lahjoja.


❤︎ Paras jouluelokuva? Apua, tämä on paha.. En ole nähnyt niin monia muualla maailmassa legendaarisia joululeffoja! Nyt mun suosikkini ovat kuitenkin ehkä Joulutarina, Barbie: Täydellinen joulu ja HomeAlone 1&2.

❤︎ Entä paras jouluruoka ja/tai -herkku? Paras jouluruoka on imelletty perunalaatikko! Se on niin ihanaa ja varsinkin kun kaverina on graavilohta niin oih. Herkuista konvehdit ja joulutortut ehkä vievät voiton vaikka piparitkin maistuu.

❤︎ Miten pääset joulutunnelmaan? Jos ulkona on lunta, joulutunnelma kasvaa jo itsestään. Kotona joulutunnelmaan pääsen kynttilöiden ja koristeiden sekä leipomisen avulla. Koristelen ensin mun huoneen ja sitten muun perheen kanssa muut huoneet, paketoin lahjoja ne hankittuani ja juon litrakaupalla glögiä.. Helsingin Aleksanterinkadun jouluvalojen näkeminen on niin jouluntuntuinen juttu, että joulutunnelmaan pääsee vaikka lunta ei olisi senttiäkään!


❤︎ Jos voisit hankkia vain yhdelle henkilölle lahjan, kenelle hankkisit? Pakko valita tähän joku vaikeakin kysymys.. Apua, en tiedä yhtään! Ehkä jollekkin perheenjäsenelle? Äidille tai isälle? Jos hankkisi vain yhden joululahjan, siihen voisi laittaa enemmän rahaa ja siksi jollekkin perheenjäsenelle olisi mahdollisuus hankkia kalliimpikin lahja.

❤︎ Oletko hyvä paketoimaan lahjoja? Olen ja en. Jos ne on laatikoita tai esimerkiksi vaatteita, olen tosi hyvä ja tarkka. Muun muotoisista lahjoista tulee tosi mielenkiintoisia ja usein aika huvittaviakin. Mun huvittavin bravuurini on ehkä ne paperikääreisten karkkien muotoiset paketit. Yritän kuitenkin aina parhaani!

❤︎ Kenelle on vaikein hankkia lahjaa? Isille tai mun pikkuveljeni, Teemu. Isillä on jo kaikkea, se ei oikein koskaan toivo mitään tai asiat joita se tarvitsisi, on sellaisia, joita on vaikea/kallis hankkia. Teemu taas on tosi vaatimaton ja silläkin toiveet toivelistassa on mun budjetilleni suhteellisen kalliita.. Sen vaatemaku vaihtelee ja koska se ei vielä ole ihan miehen kokoinen niin mun ostamat t-paidat ja muut olisivat varmaan vielä isoja.

Minä vuonna 2003 ja taustalla My Christmas ABC -postauksessa mainittu Dino -joulukoriste!

❤︎ Mikä on oudoin lahja mitä olet koskaan saanut? Suihkuhatut. Mulle tämä lahja ei ollut outo, mutta muut voisivat sitä kummaksua. Todellisuudessa toivoin suihkuhattuja kovasti eli niillä oli ihan tarkoitus!

❤︎ Mikä on ylimpänä toivelistallasi tänävuonna? Toivon eniten ehkä Polaroid -kameraa. Myös Iittalan punainen Taika -muki, kameran jalusta/kolmijalka, aikuisten värityskirja, Yankee Candle -merkkiset kynttilät ja Love Actually -leffa ovat korkealla mun listassa. Ei siis ole vain yhtä ykköstoivetta.

❤︎ Kerro jokin jouluinen muisto. Tämä on tosi hämmentävä muisto, sillä en tiedä onko tämä oikeasti totta, mutta muistan tämän tosi hyvin. Voi olla, että tämä on myös uni mun lapsuudesta eikä siis oikeasti tapahtunut juttu, mutta muistan tämän tosi elävästi. Muistan, että meidän talon viereisellä jalkakäytävällä oli reki ja letkassa monta poroa sekä reessä oikea joulupukki, jonka näin pienenä Rovaniemellä pukin pajassa. Kävelin ulos ja isi kävi hakemassa reestä muutaman jätesäkillisen paketteja ja minä vilkutin pukille. Mulla oli ylläni pitkähihainen yöpaita ja housut ja sinä jouluna sain lahjaksi mm. violetin Barbie pegasoksen ja uuden yöpaidan, jonka mukana tuli pieni hevospehmolelu.


QUICK CHRISTMAS POLL:

Piparminttutangot vai piparkakut? Piparit, I guess?
Glögi vai kaakao? Glögi! Kaakaokin on ihanaa, mutta glögi on parempaa.
Värikkäät valot vai ns. valkoiset? Sellaiset ns. keltaiset/normaalin kattovalon valon väriset.
Antaa vai saada lahjoja? Lahjojen antaminen. (Vaikka rakastan niiden saamistakin!)
Lahjat avataan.. nopeasti vai hitaasti? H I T A A S T I. (Olen maailman hitain lahjojen avaaja..)
Lämpimät takat vai rekiajelut? Ensin rekiajelu, sitten takka!
Lumisota vai lumiukon rakennus? Apua.. Ehkä lumiukon rakennus?
Punainen vai vihreä? Punainen! (Mun ainainen lemppariväri.)
Tekokuusi vai oikea? Oikea oikea oikea!

+BONUS:
✭ Osaatko nimetä kaikki pukin porot? Osaan porojen nimet englanniksi! Dancer, Prancer, Dasher, Blitzen, Vixen, Donner, Cupid, Comet ja Rudolph/Petteri. Suomeksi mulla ei näist ole mitään hajua! Lupaan kautta kiven ja kannon, mun Taylor Swift -hajuvesien ja lemppari joulumukini kautta, että en luntannut näitä googlesta!

              Toivottavasti nautitte tästä postauksesta! Tätä mun kokoamaa The Christmas Tag:ia saa käyttää omassa blogissaan, jos innostaa ja haluaa vastata myös näihin kysymyksiin. Kertokaa omia vastauksianne myös kommenttiboksiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti