12/20/2015

My Christmas ABC | BLOGMAS

A amujen lastenohjelmat: pienestä pitäen minä ja Teemu ollaan noustu tosi aikaisin aamulla katsomaan vaan sitä hillitöntä lastenohjelma maratonia. (Nykyään nousen yleensä yksin..) Ehdottomat suosikit jo monien vuosien takaa ovat muun muassa Joulupukin Kuuma Linja, H. C. Andersenin satuja ja Lumiukko!
B logmas: ihana jakaa jouluisia juttuja muuallekin kuin instagramiin tai twitteriin!
C andy canes: tunnetaan myös nimellä piparminttutangot. Piparien ja joulutorttujen ohella nämä ovat yksi joulun must-have -juttu! Nättejä koristeina joulukuusen oksilla ja herkkua kaakaomukissa.
D inosaurus -koriste: meillä on iso laatikko joulukoristeita ja mun tehtäväni on jo vuosia ollut olohuoneen lipastojen koristelu. Yksi koristeista on mustaksi maalattu puulevystä tehty dinosaurus. Se kuuluu jouluun, mutta mun isä ei ymmärrä miksi mä olen pienenä tehnyt joulumaisemaan dinosauruksen.
E lokuvat: joulu on elokuvien aikaa ja monet mun suosikkileffoista ovat juuri joululeffoja. Muutamana edellisenä vuonna ollaan äidin kanssa katsottu Joulutarina aattoiltana ja nyt se on jo perinne. Muita mulle rakkaita jouluajan (ja myös muuten talven leffoja) ovat Yksin Kotona 1 ja 2, Pentujengi: Joulupentu sekä Disneyn Frozen.
F innairin poromainos: jos en nää Finnairin poromainosta telkkarista, niin suutun. Se on ihana!
G rinch: yksi ehdoton joululeffojen herra on totta kai Grinch.

H autausmaat: ajattelette tämän tosi harmaana ja surullisena juttuna, mutta mulle tämä on itseasiassa tosi rauhoittava asia. Musta on ihana viedä kynttilä ja kranssi isomummin haudalle jouluaattona.
I lo: joulun iloa ja onnea ei vaan korvaa mikään. Kaikki tässä joulun ajassa on ainakin mulle itselleni tosi iloa ja energiaa levittävää. Kaikkialla on valoja ja kynttilöitä ja ihmiset ovat hyvällä tuulella!
J oulukuusi: meillä ei ole kotona sitä oikeaa joulutunnelmaa ilman oikeaa kuusta. Meillä kuusi tuodaan sisälle paripäivää ennen joulua ja oikeastaan koko perhe osallistuu koristeluun. ❤︎
K oristelut ja kermavaahto kaakaot: talo ilman joulukoristeita ei onnistu, jos asuu mun kanssani! Jouluvalot ja kaikki koristeet on must-have, joka osi. Mun piti marraskuun alussa jarrutella, kun meinasin jo siinä vaiheessa koristella oman huoneeni.. Meillä on hirveästi perinnekoristeita, jotka laitetaan joka vuosi esille. Ja mitä olisi joulu ilman juhlavia kaakaoita? Kermavaahtoa, vaahtokarkkeja ja suklaahippuja, kiitos!
L eipominen ja laulut: tähän kirjaimeen löytyi muutamakin vaihtoehto! Kesän loputtua alkaa se virallinen leipomiskausi ja joulu on ehdottomasti sen huipentuma. Mä leivon pipareita, torttuja ja lehdistä löytämiän jouluherkkuja perheelle ja muille niin innokkasti, että hyvä kun kaikki syödään ajoissa pois. Joululaulut ja minä.. No, me ollaan täydellinen pari, joten pakkohan ne on tässä mainita!
M ichael Bublén -joulualbumi: aivan täydelliset cover:it joululauluista. Ehdottomasti mun suosikki!
N uha: talvisin helposti flunssailen, joten joulunuha ei usein tule yllätyksenä.


P aketit: Mä olen nyt ihan rehellinen. Mulle niin lahjojen antaminen kuin niiden saaminen on aivan mielettömän iloa herättävää ja ihanaa. Monet vähättelevät pakettien saamista, mutta mä en. Mä rakastan saada niitä. En koskaan vaadi lahjoja, mutta jos saan niitä.. Voi vimpulat! Ilon kyyneleet on usein silmissä, kun joku ajattelee mua ja on oikeasti keksinyt mulle jotakin. Tulee rakastettu olo. Lahjojen antaminen on mulle silti tärkeämpää. Haluan muille sen rakastetun olon ja rakastan yllättää ja ilahduttaa muita. PS! Paketoiminen on mulle ehkä maailman suurin intohimo!
Q uickstep: tanssilaji, jota harrastan innostuessani jostakin.
R uuat: jos äiti lukee tätä niin nyt hän nauraa. Mun osalta jouluruokien syöminen on aika säälittävää, sillä en tykkää kinkusta tai rosollista tai lanttulaatikosta tai oikeastaan melkein mistään. Aina olen kuitenkin rakastanut imellettyä perunalaatikkoa. Nykyäänkin mulle ostetaan sitä vaikka kuinka monta laatikkoa! Tyytyväisenä syön sitten sitä graavilohen kanssa.
S uklaakonvehdit: en syö suklaata usein (tulee todella helposti huono olo), mutta konvehdit.. Syön aina parhaat päältä!
T oivelista ja tontut: toivelista on mun ensiaskeleeni jouluun! Kun se on kirjoitettu ja lista on ripustettu keittiön seinälle niin voi alkaa jouluttamaan. Tontut! Kuuluvat niin mun ikkunoihin kuin pöydille koristeiksi. Pakko sanoa, että yksi mun unelmistani olisi nähdä oikea tonttu tai työskennellä itse tonttuna Korvatunturilla (uusi Christmas must-do!).
U teliaisuus: jotenkin jouluna sitä on ihan extra utelias kaiken suhteen. Saanko lahjoja? Mitä lahjoja? Mitä sitä leipoisi seuraavaksi? Tuleeko lunta? Mitäköhän _____ ajattelee antamastani lahjasta? Uteliaisuuden takia olen löytänyt itseni vaikka mistä näiden vuosien aikana.

V alkoinen maa: I'm dreaming of a white christmas.. ♫
X ylitoli: kaiken tämän herkuttelun keskellä on pakko muistaa pitää hampaat puhtaina! Jenkkiä kehiin!
Y hteinen aika: meidän perhe on tosi kiireinen arkena ja harvoin syödään esimerkiksi päivällistä kaikki samaan aikaan yhdessä. Teemu harrastaa lätkää ja mulla on myöhäisiä koulupäiviä ja balettitreenejä, joten yhteistä aikaa ei aina ole. Mulle perhe on tosi rakas ja tärkeä, ja tämä joulun suoma yhteinen aika näiden ihmisten kanssa on ihan paras juttu ikinä. Tänä vuonna meille tulee mummo ja varavaari jouluksi, sekä ainakin käymään Emmy, jonka perhe on joulun Floridassa.
Z oellan Vlogmas: kun mun suosikki YouTuberini Zoë "Zoella" Sugg ilmoitti tämän vuotisesta Vlogmasistaan, mä meinasin oikeasti kuolla. Zoë julkaisee jouluun asti kaksi videota päivässä! Toinen on vlogi hänen toiselle kanavalleen (MoreZoella) ja toinen on hänen ns. main channelille. Näistä videoista on joka päivä tullut niin iloinen ja jouluinen olo.
Å ka skidskor: jos läheisellä jalkapallokentällä on jää, me usein mun veljen kanssa mennään aattona luistelemaan.
Ä iti: mun joulubuddy, jonka kanssa pohditaan lahjoja, ruokia ja koristeluja yhdessä. Äiti, olet rakas!
Ö iset unelmoinnit: usein muiden nukahdettua hipsin alas juomaan glögiä ja istumaan joulukuusen eteen. Meidän kuusi on joka vuosi niin kaunis valoineen kaikkineen. Katselen kuusta kaikessa rauhassa ja unelmoin maailman ihmeistä.

PS! Blurry pictures but happy people!

8 kommenttia:

  1. Superhauska idea! Oli mukavaa lukea tätä ja heti tuli vähän enemmän joulufiilis :)


    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toteuta toki itsekin, nimittäin tätä oli tosi hauska tehdä! Ihana kuulla ja kiitos kommentista! ❤︎

      Poista
  2. Vau! Ihana blogi sulla, oli liityttävä lukijaksi <3

    VastaaPoista
  3. Hei kiitos blogini arvostelusta :) Osaisitko auttaa mua? Kun en saa mihinkään lisättyä tuota esittelyä, kun mulla ei oo tuossa bannerin alla gadget palkkia enkä tiiä miten sen saa siihen? :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! :-) Juu, mielelläni autan! Mene ensin siihen Bloggerin hallintapaneeliin (se sivu johon päädyt kun kirjaudut sisään), jossa näet sun lukemiesi blogien uusimmat postaukset ja lista sun pitämistä blogeista. Klikkaa sitten sun blogin nimeä, jolloin päädyt sun blogin "Yleiskatsaukseen". Nyt vasemmalla pitäisi olla lista, jossa on mm. Tekstit, Sivut, Kommentit, Google+, Tilastot yms. Klikkaa kohtaa "Sivut" ja sitten siinä pitäisi olla ohjeet sivun luomiseen! :-)

      Poista
  4. Tosi kiva tällanen aakkospostaust just jouluaiheisena! Pakko myöntää, että yleensä nää on aika tylsiä mutta tämä ei ollut yhtään! Mäkin edelleen fanitan jouluaamun lastenohjelmia, vaikka niistä oonkin kasvanut monen mielestä jo pahasti yli, haha :D

    http://riikkamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi miten ihana kuulla! Kiitos paljon! :-) Monet noista jouluaaton lastenohjelmista on niin uusia, etten niitä tiedä tai pahemmin fiilaa, mutta voi Kuuma linja ja Lumiukko! ❤︎

      Poista