12/17/2015

I hate Christmas | BLOGMAS

Otsikko on saman verran faktaa kuin se, että lehmät osaavat lentää (spyro pelissä osaavat!), mutta liittyy siihen, mitä mä tällä postauksella haen. :-) Juttelin muutamien muiden bloggaajien kanssa, jotka tekevät myös omaan blogiinsa joulukalenterin tai harrastavat Blogmasia ja monilla oli joulukalenteri listassaan "Mitä vihaan joulussa?" ja musta tämä postaus kuullosti aluksi tosi negatiiviselta, ja mä en ole negatiivinen ihminen lainkaan. Aloin kuitenkin miettimään, mitkä ovat mun joulun inhokit ja vaikkei niitä ole montaa niin saa niistä pienen postauksen aikaiseksi. Joulussa on nimittäin muutamia sellaisia juttuja, jotka ovat vähän no.. Ei mun suosikki juttuja! Mulle tyypillisen positiivisen näkökulman sijaan, katsoin mitä asioita joulussa on joista en pidä ja kirjoitin hieman niistä.

Mä en vain voinut vastustaa tämän kuvan lisäämistä. Grumpy Cat on ainoa "negatiivinen" asia, jota sietäisin vaikka maailman ääriin!

Minion -krääsä: siis ihan oikeasti. Mun mielestä minionit on maailman älyttömin villitys ja se, että ne on ihan oikeasti jokaisessa nurkassa/lelukaupassa/vaatekaupassa/mainoksessa meni jo kauan sitten yli. Jouluna niitä näkyy lapsien jutuissa joka paikassa! Onneksi en elä Aasiassa, jossa Minionit on entistä isompi villitys. En myöskään usko saavani mitään Minion -tavaraa joululahjaksi, joten kovinkaan paljon Minionit ei mun joulua sabotoi.

Ihmiset, jotka ovat hukanneet joulumielen: en oikeastaan vihaa näitä tyyppejä, mutta surkuttelen aina, että miksiköhän heiltä joulun taika on kadonnut. On myös niitä ihmisiä, jotka ovat oikeasti vain tukahduttaneet joulumielen eivätkä tee muuta kuin vihaavat joulua.. Se on älytöntä! Pitäisi yrittää nähdä kaikki positiiviset asiat ja ihanat asiat! Vaikka onhan joulu kaupallistunut paljon, on se ihmisten sydämissä enemmän kuin koristeita ja lahjanauhaa. Joulu on yhdessäolon ja rakkauden aikaa, eikä silloin pitäisi murjottaa.

Ihmiset, jotka luulevat Joulupukin asuvan Pohjoisnavalla: ... niin monet amerikkalaiset ja britit ovat niin väärässä. Siis en kiehu ehkä mistään muusta niin paljon kuin siitä, että pukin väitetään asuvan Pohjoisnavalla! Kuka torvi sen on keksinyt? Ei, kyllä pukki asuu Korvatunturilla. Jos en muuta elämälläni lukion jälkeen tee niin menen maailmalle ja valistan ihmisiä tässä asiassa. Jos sillä saisi yhden faktan korjattua edes oikeaksi.

Nyrpeät myyjät: sellaiset myyjät, jotka varsinkin jouluna näyttävät sitruunanaamaa eivätkä ole yhtään hyvällä tuulella, on tosi inhottavaa. Hyvään asiakaspalveluun ei musta koskaan kuulu nyrpeä naama, mutta jouluisin se yrmyilme olisi ainakin heivattava johonkin muualle.

Lumettomuus: eihän tälle mitään voi ja kyllä mustuuteen ja pimeyteen tottuu. Lumettomuus on tosi harmi sinänsä, koska on yhä vain pimeää ja ihmiset ovat mielimaassa. Suomessa lumi tuo niin paljon valoa pimeimpiin iltoihin! Joka vuosi toivon valkeaa joulua, mutta nykyään ne ovat jo harvinaisempia.. Onneksi joulu ei riipu lumesta. Kyllä se pukki osaa vaihtaa rekeensä renkaat ja jouluvalot valaisevat pimeitä pihoja.

Rosolli: tykkään vain muutamasta jouluruuasta ja rosolli on niistä viimeinen. Se on ehkä nätin väristä, mutta muuten aika ällöä. En ole ikinä, koskaan ollut punajuuren ystävä ja siksi en koskaan rosolliin koske.

Tuntuu hirmu oudolta kirjoittaa asioista, jotka mua ärsyttävät tai inhottavat, sillä tämä ei ole yhtään mun tapaistani! En oikein koskaan puhu mistään ärsyttävistä tai negattivista asioista, koska yritän kaikesta saada jotakin positiivista irti. Joskus on hyvä poiketa tavallisesta ja näyttää teille, että kyllä überpositiivisessakin päässä jotkut asiat joskus pännivät tai inhottavat, enemmän tai vähemmän. En siis ole mikään elokuvien ainainen optimisti. En kuitenkaan katso tarkoituksella mua inhottavia asioita, ja koska kaikkea positiivista ja ihanaa maailmassa on niin paljon niin ei nuo rosollit ja muutamat nyrpeät myyjät mun näkökenttääni koskaan iske. Onko teilläkin ns. joulun inhokkeja ja jos on niin mitä?

kuva: weheartit

2 kommenttia:

  1. Oon niin kyllästynyt joulun kaupallisuuteen. Osta sitä ja tätä. Tee tätä ja tuota. Mulls ei kuitenkaan ole mitään joulun alennusmyntejä vastaan :D

    maailmanrannikoilta.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin olen hieman huolissani tuon järkyttävän kaupallistumisen suhteen! Jotkin asiat on turhaa ja lahjat ei ehkä kaikki enää ole ajatuksella hankittuja.Alennusmyynnit on kyllä juu tosi kivoja ja ihanaa, kun on lahja- ja koristevaihtoehtoja. Kummassakin puolensa! :D

      Poista