9/07/2016

SUPER NOPEAT PROTEIINIKEKSIT

Mä olen yksi maailman suurimmista keksimonstereista. Mun kehoon vehnäjauhot ja valkoinen sokeri eivät kuitenkaan sovi, enkä siksi käytä niitä hirveän usein ruuissani tai syö usein niitä sisältäviä leivonnaisia. Mä tykkään syödä terveellisesti, koska siitä tulee hyvä olo ja treenaaminen on mulle tärkeää. Aktiivisesti liikkuvana kasvissyöjänä mun pitää pitää huolta proteiinin saannista erityisesti. En ole proteiinijauhojen tai muiden lisien ystävä, mutta on yksi hyvä protskupatukka, josta tykkään. Ja näistä patukoista saa niin nopeasti ja helposti super hyvä kekskejä!

QuestBar -proteiinikeksit

- 1 QuestBar proteiinipatukka
- lautane ja uunipelti

Voit käyttää mitä vain QuestBar -makua. Mun suosikit on on Raspberry&White Chocolate (lemppari!), Cookie Dough ja Chocolate Brownie. Miten nämä protskupatukat voi muuttaa sitten kekseiksi? Laita uuni lämpenemään 175 asteiseksi. Lämmitä aluksi lautasella QuestBar patukkaa mikrossa sellaisenaan pienellä lautasella, jotta se hieman pehmenee (esim. 5-10 sec ja tarkista, ettei se pehmene liikaa). Saa pehmennyt patukka neljään osaan ja muotoile siitä pieniä pyöreitä keksejä. Paista keksit uunissa 8-10 minuuttia. Uuni tuoreet keksit ovat heti valmiita nautittavaksi!

Ainoana miinuksena on QuestBar -patukoiden hinnat, sillä nämä on jenkeissä ylistettyjä ja muihin protskupatukoiden rinnalla tosi luonnollisiksi laskettavia protskuherkkuja. Hintaa yhdellä patukalla on ainakin S-Marketeissa 2,99€. Omasta mielestäni hinta on kuitekin patukan arvoinen (vaikkakin muihin protskupatukoihin verrattuna tosi paljon) ja ostan näitä itselleni hemmotteluherkuksi samalla tapaa kuin monet ostavat karkkeja lauantaiksi. Makuja on paljon (cookie dough, cinnamon buns, cheesecake..) eikä patukoiden päällä ole tyypillistä suklaakuorrutetta (jes!). Suosittelen ainakin kokeilemaan! Kaikki eivät ehkä tykkää, mutta QuestBareille löytyy omat arvostajansa.

Pakko päästä maistamaan syksyistä Cinnamon Buns -makua pian.. Nam! Ihanaa keskiviikkoa!

2 kommenttia:

  1. Tää on tosi random, mutta jos toi kuvan vasemmassa yläreunassa näkyvä asia on kylpy/aamutakki, mulla on luultavasti ollut täysin samanlainen :'''''D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ihanimpia on randomit kommentit! :D Ei harmikseni ole kylpytakki vaan viltti, mutta lähelle meni!

      Poista