5/22/2016

16 FACTS ABOUT ME


Kirjoitan tänne viikottain, kerron mun kuulumisia ja kaikkea mahdollista.. Harvemmin silti tunnun kertovani itseästäni asioita. Tiedätte ne perusjutut: olen Vilma, 16-vuotias, asun Helsingissä, opiskelen Kallion lukiossa ja sitä rataa.. Niitä pieniä juttuja ette ehkä musta niinkään tiedä. En sitten tiedä onko tämä vain mun fiilikseni, mutta huomasin, että helmikuussa navigaatiopalkissa olleessa kyselyssä muutama teistä oli innokas kuulemaan lisää siitä tyypistä, joka näitä postauksia tänne naputtelee. Tässä siis olisi: 16 faktaa minusta! 

1. Horoskooppini on neitsyt. Olen syntynyt 11. syyskuuta 1999 ja olen siis horoskoopiltani neitsyt. Miellän itseni kyllä selvästi neitsyeksi ja sen kuvaus osuu muhun tosi hyvin lähes aina.
2. Pienenä halusin tulla eläinlääkäriksi. Mulla oli tietokonepeli "Minä Eläinlääkärinä", jota pelasin ihan mielettömästi ja halusin hevoslääkäriksi. Olin tosi kova heppatyttö, mutten koskaan oikein ollut hevosten pairssa. Nyt en näe itseäni missään nimessä eläinlääkärinä, mutta rakastan kyllä yhä hevosia.
3. Mun lempipähkinäni ovat mantelit, pekaani- ja cashewpähkinät. Tykkään pähkinöistä muutenkin, mutta manteleita, pekaaneja ja cashewta syön kaikista mieluiten. Ja toki maapähkinävoi on mieletön herkku.
4. I'm a cookie monster. Keksit ovat vain aivan parhaita. Ne katoaa multa nopeasti. Niitä en vain voi vastustaa! Chocolate chip -tyyliset cookie -keksit on mun suosikkejani. Keksireseptejä kokeilen leipomuksista myös kaikista eniten.
5. Lähden au pairiksi lukion jälkeen. Olen haaveillut tästä jo pitkän aikaa, reilusti yli vuoden, ja etsinyt jo tietoa erilaisten ihmisten au pair seikkailuista sekä katsonut liian paljon Ylen AuPairit ohjelmia. 


5. Taylor Swift on suurin idolini. 11-vuotiaasta asti olen ollut obsessoitunut Taylorista ja sen tietävät kaikki. Yläasteen olin "se Taylor Swift tyttö" ja olen useammin kuin kymmenen kertaa kuullut näyttäväni häneltä (kun kuulen tämän kuolen, for real). Tiedän Taylorista niin paljon ettet tiedäkkään, olen  käynyt kahdella keikalla ja Taylor itseasiassa seuraa mun Tumblr -blogia (!!!!). Tämä nainen on siis mulle valtava inspiraation lähde ja niin tärkeä ihminen mun elämässä. Viime torstaina, 28. huhtikuuta, tuli 5 vuotta Taylor fanitusta mulla täyteen.
6. Suosikki youtuberini ovat Zoella, Niomi Smart, LaurDIY ja Blogilates. Aaahh, voi kuinka näitä tubettajia rakastankaan! Katson aina uudestaan vanhoja videoita ja vlogikanavatkin on koluttu läpi. Ihania kanavia ja ihania, upeita naisia! Suosittelen lämpimästi kurkkaamaan heidän kanavilleen!
7. Jos jotakin vihaan niin hitaita kävelijöitä. Itse kävelen nopeasti ja olen usein kiireessä, joten voitte ymmärtää.
8. Rakastan vuodenaikoja ja niiden eroja. En siksi voisi koskaan asua missään kuumassa paikassa (ainakaan pitkään), sillä rakastan, kun talvella on lunta ja kesällä on kuuma ja syksyllä putoaa lehdet.. Vuodenajat ja niiden erot tuo mun elämääni vaihtelua. Extra fact! Syksy on silti mun ehdoton suosikkini vaikka kaikista tykkäänkin. Mä olen vain niin syksy syksy syksy. Voin sanoa, että ekat syksykaipaukset tunsin jo helmikuussa..

9. Mun suosikkikirjani on If I Stay. Gayle Formanin kirjoittama upea kirja saa mut joka kerta nauramaan ja itkemään, ja olen tosi onnellinen, että kirjan leffaversiokin on niin hyvä. Itseasiassa yksi mun lempparileffoista. Luen muutenkin tosi paljon, joten tiedän paljon hyviä kirjoja ja koko ajan on jokunen kirja mulla luku-urakan alla..
10. Olen hirmuinen vilukissa. Mulle tulee tosi helposti kylmä ja sormet on aina viileät huonon ääreisverenkierron takia.  Mun huoneessa on siksi aina patteri täysillä ja paljon kynttilöitä palamassa sekä sängyssä fleecelakanat. Ja käytän aina kotona pehmosukkia. Kiukustun myös helposti kylmissäni.
11. Olen tosi paha kynttiläaddikti. Siis mun kynttilärakkauteni on lähes huvittavaa. Etsin aina kaikkialta kynttilöitä, unelmoin kynttilöistä ja pohdin, mitkä kynttilät sopisivat mun huoneessa mihinkin paikkaan ja mikä tuoksu sopisi mihinkin aikaan. En vain kyllästy kynttilöihin. Mulla on muun muassa appelsiinin tuoksuinen kynttilä, joka on "meditointikynttilä", jonka sytytän jos meditoin tai jos rentoudun. Myös mun elämäni ongelmat liittyvät usein kynttilöihin. Terkkuja Bath&Bodyworksille, joka EI TOIMITA SUOMEEN.
12. En ole matkaillut hirveästi. Oikeastaan ainoat maat joissa olen käynyt tähän asti ovat Englanti, Hollanti, Ruotsi (3x) ja Espanjan Kanariansaaret (x3). Maailmassa on mulla siis yhä paljon tutkittavaa! Rakastan reissaamista! Onneksi tänä vuonna tiedän ainakin suuntaavani ensi kertaa Puolaan että Viroon. Neljännen Ruotsin risteilynkin tulen kai kesäkuussa kokemaan. Onneksi en ole vielä kyllästynyt Tukholmaan!


13. Rakastan mustavalkoisia kuvia. Ne on niin klassisia ja mikä kuva vain näyttää hyvältä mustavalkoisena! Siksi varmaan 95% mun Instagram -selfieistä on mustavalkoisia.. Näytän paremmalta niin!
13. Olen pescovegetaristi. Kuten jonkin aikaa sitten mun ruokavaliota koskevassa postauksessa mainitsin, olen nykyään pescovegetaristi eli en syö muuta lihaa kuin kalaa. Sitäkin aika harvoin.
14. Treenaan paljon ja olen tosi motivoitunut liikkuja. Blogilatesia teen kotona 6 päivänä, balettia harrastan 4 kertaa (yhteensä 6h) viikossa ja juoksen viikossa noin 15-20 kilometriä. Näin keväällä Naisten Kymppiin juokseminen on ollut iso juttu. Rakastan treenaamista! Huonokin päivä muuttuu paremmaksi, kun pääsee vain puhisemaan lenkkipoluille, balettisaliin tai mun ihanalle Blogilates -joogamatolle.
15. Mun lempiruokani on (soija)lasagne. Vaikka kuinka terveellisesti eläisin, olen  kuin Karvinen. En - voi - vastustaa - lasagnea. Se on musta jopa parempaa kuin pizza! #italianfoodjustgetsme
16. Meikit joita käytän eniten ovat eyeliner ja punainen huulipuna. En ehkä voisi elää ilman näitä! Rakastan 50- ja 60-lukujen kissarajauksia ja punaisia huulia. Mun go-to -meikit.

Mitäs piditte? Yay or nay? Kertokaa kommenteissa myös löydättekö itseänne näistä faktoista!

2 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus! Kiitos Blogilates-vinkistä, en ollut koskaan kuullutkaan mutta menee nyt ehdottomasti kokeiluun :)

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva kuulla! Ihanaa, kokeile ihmeessä! Se on mun ihan lempparitreeniä! ❤︎

      Poista