1/18/2016

KALLIOLLA TUKHOLMAAN

Kallion ykkösristeily 2016 on nyt sitten takanapäin. Onnellinen uupumus on kyllä sitä luokkaa, että huomaan olleeni kahden päivän tehobileissä ja nukkuneeni vähemmän kuin olisi pitänyt.
Pitkän viikonlopun jälkeen on aina mukava rentoutua kotiin, vaikka kaipaisi takaisin reissuun. Koin uusia juttuja, koska en ollut koskaan aikasemmin a) risteillyt Silja Linellä, b) kolunnut Tukholmaa kahdestaan kaverin kanssa tai c) nukkunut C-luokan hyteissä. Koettelin myös ruotsinkielen taitojani ja yllätyin, koska osasinkin puhua ja ymmärsinkin ihan hyvin, kun mulle puhuttiin. Kyllä, A-ruotsista onkin ehkä hyötyä! Omalta osalta kaikki meni nappiin!
Rakastuin Tukholmaan ihan uudella tavalla, koska kukaan aikuinen ei ollut mun ja ystäväni Isabellan matkaa siellä määräilemässä. Käytiin läpi Tukholman metroa ja katuja keskenämme ja se opetti ihan mielettömästi. Seikkaileminen ja oppiminen on ihan parasta! Ei käyty vaatekaupoissa vaan kurkittiin paikallisiin kahviloihin ja karkkikauppoihin, juotiin maailman parhaat kaakaot Gallerian kauppakeskuksessa ja löydettiin Urban Outfittersiin pelkästään mun kahdenvuoden takaisilla muistikuvilla. Laivaankin päästiin takaisin ja päiviteltiin hytissä Kit Kat -suklaapallojen äärellä sitä, että muutto Tukholmaan ei olisi yhtään huonompi vaihtoehto. Kaupunki on ihana, ruotsinkieli kaunista ja no.. pojat hyvännäkösiä totta kai.
Nukuin ehkä liian vähän, tanssin jalat kipeiksi, söin buffetissa turhan paljon jädeä (onneksi rampattiin Izzyn kanssa aina portaita ja käytettiin harvoin hissiä, joten ei haittaa) ja kulutin taas rahaa, mutta mulla oli ihan mielettömän kiva reissu! Edes perjantain poissaolot ja lauantaina odottaneet läksyt eivät mun huippufiiliksiä tappaneet. Oli ihana irtautua kouluhommista hetkeksi ja shake it off.

Youtubessa myös video mun päivästäni Tukholmassa! Checkaa se alta!

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa ihanalta. Ite haluaisin ehkä muuttaa joskus Ruotsiin ni sitäki kieltä oppis vähän paremmin. Näillä taidoilla en kyllä pitkälle selviäs heh. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä tuo reissu kyllä oli! :-) Juu, ei mun omakaan ruotsi ole mitään ihan huippu sujuvaa, mutta tekemällä oppii!

      Poista