3/08/2016

3 REASONS WHY IT'S AWESOME TO BE A GIRL

Ihanaa ja upeaa Naistenpäivää kaikille teille! ❤︎ On oikeasti tosi upeaa olla tyttö. Mä en oikeastaan ajattele tätä faktaa vain tällöin 8. maaliskuuta vaan oikeastaan useamminkin. Jotkut narisevat siitä ja tästä, valittavat menkoista ja kyllä.. Ei ne tosiaan herkkua ole, mutta naisena olemisen arvoista! Listasin alle muutaman faktan, miksi mun mielestä on arvokasta ja hienoa olla juuri tällainen kuin olen. Tyttö, nuori nainen, mimmi.. Miksikä meitä nyt kutsutaankaan! 

1. Saan käyttää huulipunaa ja hameita: Pienistä asioista täytyy osata olla onnellinen! Huulipuna, hameet ja mekot ovat yksiä mun suosikkijuttuja koko maailmassa. Kesällä on ihanaa, kun kuumana päivänä ei tarvitse hikoilla housuissa ja asuihinkin tuo vaihtelua, kun aina ei ole lahkeita ja mun huonotkin päivät pelastuu kerroksella Rimmelin Kate Moss 107 -huulipunaa. Näillä pienillä jutuilla voin niin helposti ilmaista itseäni ja rakastan niitä.
2. Mun oikeuksia puollustetaan: Totta kai maailmassa on yleisesti ihmisoikeudet ja vaikka mitkä, mutta naisten oikeudet ovat usein esillä. Meidän äänioikeuksista, vallasta ja koulutuksesta puhutaan usein ja monissa maissa naisten oikeudet eivät ole sitä, mitä niiden kuuluisi olla. Naiset ovat keittiöistä nousseet vaatimaan oikeuksia ja taistellee niistä. Se on upeaa! Mun oikeuksia maailmalla ja täällä Suomessa puollustaa liuta upeita tyyppejä, oli ne sitten naisia tai miehiä. Olen ikuisesti heille kiitollinen ja toivon, että joskus voisin olla tekemässä jotain yhtä tärkeää.
3. Maailmassa on mielettömästi muita upeita naisia!: Siis tässä on ehkä suurin kunnia koko universumissa. Maailmassa on uskomattoman paljon upeita, vahvoja ja ihailtavia naisia, joiden rinnalla mä pienellä äänelläni levitän hyvää eteenpäin ja olen feminismin kannalla. Taylor Swift, Jennifer Lawrence, Cassey Ho, Waris Dirie, Malala, Zoë Sugg, Minna Canth.. Näitä riittää ja olen heistä ylpeä!

Naisena oleminen ei ole aina helppoa. Mun osani täällä Suomessa on paljon parempi kuin monella naisella ja tytöllä vaikka Afrikan maissa. Me ollaan kuitenkin vahvoja ja selvitään vaikka mistä. Meidän puolesta maailmalla puhuu isot äänet ja toivon, että mä pääsisin joskus auttamaan ja tukemaan niitä naisia, jotka mun tukea tarvitsevat. Maailma on ehkä miesvaltainen, mutta se ei tarkoita, että me oltaisiin yhtään heikompia. Pysykää upeina ja vahvoina, mimmit! ❤︎

2 kommenttia:

  1. Tykkään sun blogista ihan hirmuisesti! Oletko tehnyt Kallion lukiossa opiskelusta mitään postausta? :)


    ♥ Vilhelmiina Lyydia

    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ihan super ihana kuulla! En ole itseasiassa vielä tehnyt, mutta voisin kyllä sellaisen tässä naputella. :-) Kalliossa opiskelusta en ole kyllä nähnytkään postauksia aijemmin.. Kiitos ideasta ja kiitos ihanasta kommentista! ❤︎

      Poista